1.2.3 EjdExplorer administrator

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Kapitel 1 Menulinje > 1.2 Funktioner >

1.2.3 EjdExplorer administrator

EjdExplorer administrator er et modul til, at oprette og håndtere alle aspekter vedrørende centrale brugerindstillinger. Modulet er til hjælp for administratorer, så processen med at administrerer de centrale indstillinger gøres mere smidig og gennemskuelig.

 

Alle brugerindstillinger opsættes som normalt via "Indstillinger" under menuen "Funktioner". Så kan EjdExplorer administratoren via modulet se alle indstillingerne og udvælge hvilke, der skal anvendes. Administrator kan kopiere Adressudtræks-profiler ud i den valgte mappe, flytte GIS-indstillinger ud centralt og udvælge mappe til faste adresselister. Administrator kan også se hvilke roller, AD-grupper og brugere der er oprettet.

 

For at kunne få adgang til EjdExplorer Administrator modulet skal der oprettes en AD-gruppe i organisationen. Navnet på AD-gruppen er selvvalgt, men vi vil anbefale noget i stil med EjdExplorerAdministrator, for at adskille AD-gruppen fra andre AD-grupper. AD-gruppen skal også have mærket "##EjdExplorer##" indsat i Description feltet. Hvis Description feltet anvendes kan mærket indføres til sidst.

 

I "Indstillinger" under "Centrale indstillinger" i "EjdExplorer administrator AD-gruppen" indtastes det valgte navn for EjdExplorer administrator AD-gruppen.

 

BEMÆRK: Husk at tjekke (via knapperne under AD-gruppen) om AD-gruppen eksisterer (der kan jo være stavet forkert) og at brugeren er medlem af AD-gruppen. Ellers fremkommer menupunktet "EjdExplorer administrator" ikke under "Funktioner".

 

AdministratorCentraleIndstillinger  

 

Så er administrator kørende efter tryk på "Gem indstillingerne". I menuen "Funktioner" under menupunktet "Indstillinger" fremkommer menupunktet "EjdExplorer Administrator", hvis brugeren er oprettet som medlem i AD-gruppen.

 

AdministratorMenu