1.2.3.4 Trin for trin

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Kapitel 1 Menulinje > 1.2 Funktioner > 1.2.3 EjdExplorer administrator >

1.2.3.4 Trin for trin

Ved anvendelse af EjdExplorer Administrator modulet er der to senarier: Første gang de centrale indstillinger oprettes og vedligeholdelse af de centrale indstillinger

 

 

TrinForTrinEjdExplorerAdministrator

 

Ved første gang

 

Gå til indstillinger og indtast administrator AD-gruppe

 

TrinForTrinIndtastADGruppe

 

Eksisterer AD-gruppe

 

TrinForTrinEksistererADGruppe

Er bruger medlem af AD-gruppe

 

TrinForTrinErGruperMedlemAfADGruppe

Tilret alle indstillinger under "Indstillinger"

I indstillinger tilrettes indstillinger om faneblade, database, adgange, links, SQl forespørgsler m.m.

 

Åbn EjdExplorer administrations modul

 

TrinForTrinOpenAdministrationsModul

Udvælg mappe til den centrale indstillingsfil

 

TrinForTrinPickFolderCentralSettingsFile

 

Den centrale indstillingsfil oprettes

Hvis filen ikke eksisterer i den udpegede mappe, oprettes filen.

 

Fælles for begge

Udvælg hvilke indstillinger der skal benyttes

 

De røde indstillinger er dem der er rettet (forskel mellem den lokal indstillingsfil og den centrale indstillingsfil)

 

TrinForTrinPickSettingsToBeUsed

 

Udvælg mapper og opret filer

 

Udpeg mappe til adresseudtræks profiler og faste adresselister. Navngiv og kopier adresseudtræks profil fil. Kopier GIS indstillinger fra den lokale til den centrale GIS indstillingsfil.

 

TrinForTrinPickFoldersCreatFiles

 

Tjek rettigheder

I fanebladet rettigheder kan tjekkes hvilke EjdExplorer roller, der er oprettet i databasen. Hvilke AD-grupper er tildelt de enkelte roller og hvilke medlemmer der er i rollerne og AD-grupperne.

TrinForTrinTjekRettigheder

 

 

Tryk på "Kopier indstillinger til den centrale indstillingsfil"

Ved tryk på knappen "Kopier ind......" kopieres alle de lokale brugerindstillinger til den centrale indstillingsfil.

TrinForTrinKopierIndstillinger