<< Klik for at vise indholdsfortegnelsen >> Navigation: Menuer, knapper og faneblade > Menuer > Officelink > Generelt |
Generelt
Disse funktionskald fra Officelink-fanen er en del af alle de rapporter, der kan dannes i et nyt produkt, virksomheden har købt , der hedder Officelink. Det bygger på noget, der hedder pivot-tabeller i et regneark. Hver nat synkroniseres data fra bogholderi-systemet (C5) med Officelink. Officelink kan altså maksimalt være 1 døgn efter C5 systemet, som bogholderiets registreringer sker i. Sagernes timer er altså stadig afhængig af, at timesedlerne afleveres og registreres. Dvs. at man kan regne med at sagsopgørelserne, er up to date, således at man fra tirsdag i en uge kan regne med, at timerne er registreret til og med ugen før.
C5 Sagsudtræk kan bruges som grundlag for regningsskrivning. Da udtrækket med alle posterne er et regneark, kan man selvfølgelig sortere og redigere i data som i et regneark, hvilket er en stor fordel. Ønsker man, at udtrækket skal dække en bestemt periode, kan man under Dato opsætte et filter – anvendes typisk, hvor man f.eks. afregner måned for måned.
Fanen Sum Overblik er nok den, man oftest vil anvende ved regningsskrivning. Se dog den primære vej til regningsskrivning her: Faktura
I alle lister kan der foretages sortering og filtrering af listeindholdet, som vist her:
Husk "Aktivér indhold"
Første gang man bruger udtrækkene, skal man i toppen af regnearket trykke på AKTIVER, da det ellers er seneste (gamle) udtræk der vises:
C5 pers. I gang + afslut bruges til dels at få et overblik over egne igangværende sager og giver sagernes økonomiske nøgletal. Samtidig kan man få et overblik over de afsluttede sager.
C5 kundesager bruges til at danne sig overblik over en kundes sager hos LIFA såvel igangværende som afsluttede. Kundens tlf. nr. bruges som søge kriterie. Har en kommune flere afdelinger med forskellige tlf. indgange for de forskellige afdelinger findes kun de sager, der hører til den pågældende afdelings tlf. nr.